Sosyal medya; işletmelerin, şirketlerin, markaların ve kişilerin hedef kitleleri ile yakın temas kurduğu platformlara denir. Sosyal medya platformları sayesinde şirketler müşterilerine en hızlı yoldan herhangi bir ücret ödemeden ulaşabilir. Doğru sosyal medya mecrası yönetimi ile yeni takipçilere ulaşıp onları da markanızla tanıştırabilirsiniz.

Sosyal medya danışmanlığı ise sosyal platformlarda var olmak, kitlelere sesini duyurmak ve marka bilinirliğini artırmak için markaların/şirketlerin aldığı hizmete denir.

Bulunduğumuz teknolojik çağ, ticari faaliyetlere de yön veriyor. We Are Social ve Hootsuite’in ‘Digital 2020’ raporuna göre, dünyada 3,8 milyar kişi aktif  bir şekilde sosyal medya platformlarını kullanıyor. Bu nedenle internet ortamlarını aktif olarak kullanamayan ya da kullanmayı tercih etmeyen firmalar büyük bir avantajı kaybediyor. Markalar için sosyal medya kullanımının önemi aşağıdaki gibi birkaç madde ile açıklayabiliriz:

  • Sosyal medyada var olmak diğer kanallara göre daha ucuzdur.
  • Sosyal medya hedef kitle ile doğrudan iletişim içinde olunmasını sağlar.
  • Daha fazla kişiye ulaşma imkânı sunar.
  • Müşteriler/kullanıcılar arasında daha güçlü bağlar kurulabilir.
  • Sosyal medya ile kalite politikalarının yansıtılması, üretim standartlarının gösterilmesi ve satışa sunulan hizmet ya da ürünlerin detaylı tanıtımı daha kolay hale gelir.

Ayrıca, sosyal medya danışmanlığı ile işletmelerin sadece kendi faaliyetlerine yönelmesi sağlanır. En önemlisi de profesyonel hizmet alan firmalar kısa sürede başarı elde ederken reklam bütçelerini çok daha efektif kullanır.

Daha Fazla Bilgi Alın...

Ücretsiz bilgi almak için, beni hemen arayın.

Sosyal Medya Yönetiminde Neler Yapıyoruz?

Doğru ve verimli sosyal medya yönetimi için bu konuda bilgili kişiler ile çalışmak gerekli. Markanızı doğru lanse edecek ve kitlenizle yakın ilişkiler kurabileceğiniz paylaşımları yapmak planlama ve tasarım ister. Yapacağınız bir paylaşım çok beğeni alabildiği gibi birçok tepkiyi de çekebilir.  Müşterilerimize sosyal medya platformlarında süreci aşağıdaki gibi yönetiyoruz:

İçerik Yönetimi ve Üretimi

Doğru içerikleri üretmek için öncelikle sektörünüze göre kitle analizi yapıyoruz. Sosyal medya yeniliklerini takip edip markanıza değer katacak içerikler üretiyoruz.  Sosyal medya yönetimi yaptığımız platformlarda markanıza özel blog yazısı, video, görsel ve eğlenceli gifler paylaşıyoruz.

Sayfa Moderasyonu

Kitlelerle sürekli iletişimde kalmanın ve onların isteklerine anında cevap vermenin markaya değer katacağına inanıyoruz. Bu yüzden hesap moderasyonu hizmetimiz ile takipçilerinizin yorumları, beğenileri ve tüm aksiyonları anlık olarak yanıtlanır. Takipçilerimize en hızlı dönüşü sağlıyoruz.

Sosyal Medya Takibi

Markanız ile problem yaşayan insanlar sizlerle doğrudan iletişime geçmeyip kendi sosyal medya hesaplarında paylaşım yapabilirler. Bu şikayetleri anlık takip ederek herhangi bir kriz durumunu önlemek ve bu süreci takip etmek için markanıza bunları raporluyoruz ve sonraki süreç hakkında planlama çıkarıyoruz.

Sosyal Medya Danışmanlığı Hangi Platformları Kapsar?

Sosyal medya danışmanlığı yeni müşterilere ulaşmanızı sağlayacak tüm platformları kapsar. Ancak bilinilirliği ve kullanıcı sayısı yüksek ve sektörünüze uygun sosyal ağları birlikte belirliyoruz.

Her marka her sosyal medya platformunu kullanmak zorunlu değildir. Sadece firmalara katkı sağlayacağı düşünülen sosyal ağlar için hesap oluşturur ve içerik üretiriz. Özetle, sosyal medya danışmanlığı aşağıdaki uygulamaları kapsar:

Facebook Sosyal Medya Yönetimi

Facebook, insanların ve markaların arkadaşlarıyla ya da kitlesiyle iletişim kurmasını sağlayan, aynı zamanda video, fotoğraf veya durum gibi özellikleri kullanmanıza yarayan sosyal bir platformdur.

Türkiye’de 43 milyona ulaşan kullanıcı sayısı ile Facebook mutlaka yer alınması gereken sosyal ağlar içerisinde yer alıyor. Hem Facebook’ta açılacak olan hesapların yönetimi hem de Facebook kullanıcılarına gösterilecek reklamların planlanması sosyal medya danışmanlığı firması tarafından yapılıyor.

Instagram Sosyal Medya Yönetimi

Instagram, kullanıcılarına çeşitli efektler ile fotoğraf ve bir dakikalık video yükleme imkânı sağlayan platformdur. 38 milyon kullanıcı sayısına sahip Instagram, özellikle Y kuşağı tarafından çok seviliyor. Burada gösterilecek olan reklam içeriklerinin hazırlanması, reklam bütçesinin yönetilmesi, kurumsal hesabın açılması, paylaşımların yapılması, hasgtag (#) belirlenmesi, takipçi sayısının arttırılması gibi hususlar sosyal medya uzmanı tarafından takip ediliyor.

Twitter Sosyal Medya Yönetimi

Twitter, kullanıcıların 280 karakter ile sınırlandırılmış “tweet” adı verilen gönderiler yazabildiği bir sosyal ağ dır. 9 milyon kullanıcısı olmasına rağmen etkinliğini oldukça fazladır. Pozitif algı oluşturmak için benzersiz özellikleri bulunan Twitter’ın aktif kullanılmalıdır. Reklam verilmesi, sosyal sorumluluk etkinliklerinde yer alınması, çekiliş düzenlenmesi, markanın vizyonu ve misyonu ile açıklamalar yapılması sosyal medya danışmanlığı yapan bizler tarafından takip edilecektir.

Linkedin Sosyal Medya Yönetimi

LinkedIn, iş dünyasındaki kişilerin diğer kişilerle iletişim kurmasını ve bilgi alışverişi yapmasını amaçlayan profesyonel sosyal iş ağı ve sosyal paylaşım platformudur. Linkedin’in 7 milyonun üzerinde üyesi vardır. İşletmelerin iş dünyası ile iletişim kurabilmeleri ve yeni iş ortakları elde edebilmeleri için Linkedin hesabının olması gerekir. İşletmenizin sektörel ilişkilerini Linkedin yönetimi ile güçlendirebiliriz.

Youtube Sosyal Medya Yönetimi

YouTube, video barındırma web sitesidir. Bebeklerden en ileri yaşlara kadar kullanıcı olan tek sosyal ağdır. Ülkemizde de en sık kullanılan sosyal ağlar arasında yer alır.

Sosyal medya danışmanlığı kapsamında YouTube videolarını hazırlayarak ürün ve marka tanıtımı yapıyoruz. Ayrıca, YouTube reklamlarını yöneterek, reklamların doğru kişilere doğru zamanda ulaşmasını sağlıyoruz.

sosyal-medya-danismanligi-2

Sosyal Medya Danışmanlığı Hizmetinin Fiyatı Nedir?

Hizmeti alacak olan firmanın hedeflemesine göre sosyal medya danışmanlığı hizmetinin fiyatını şu etkenler belirler:

  • Yönetilecek sosyal medya hesaplarının sayısı (Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin)
  • Gönderi sıklığı (haftada kaç gönderi paylaşılacağı)
  • Sponsorlu reklam ve reklamın sıklığı
  • Özel gün paylaşımları ve sıklığı
  • Ürün / hizmetler, kampanya / etkinlik yönetimi
  • Her sosyal medya platformu için farklı gönderiler

Ayrıca paylaşılacak gönderilerin görsellerinin ne şekilde sağlanacağı şeklinde sıralanan faktörlere göre sosyal medya danışmanlığının fiyatlandırması değişmektedir.

Küçük İşletme
1500/Aylık
Özel Şablon Tasarımı
Facebook & Instagram
Aylık 10 Gönderi Paylaşımı
Kapak ve Profil Tasarımları
Özel Gün Paylaşımları
Raporlama

Fiyatlar sektör analizine göre değişiklik gösterebilir.

Orta Ölçekli İşletme
2000/Aylık
Özel Şablon Tasarım
Facebook & Instagram & Twitter
Aylık 12 Gönderi Paylaşımı
Kapak ve Profil Tasarımları
Özel Gün Paylaşımları
Raporlama

Fiyatlar sektör analizine göre değişiklik gösterebilir.

Kurumsal İşletme
2500/Aylık
Özel Şablon Tasarımı
Facebook & Instagram & Twitter & LinkedIn
Aylık 15 Gönderi Paylaşımı
Kapak ve Profil Tasarımları
Özel Gün Paylaşımları
Raporlama

Fiyatlar sektör analizine göre değişiklik gösterebilir.

Sosyal Medya Yönetimi Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Sosyal medya yönetimi, sosyal mecralardaki hesapların yönetiminde stratejinin ve paylaşımlardaki marka dilinin nasıl olacağı, paylaşımların sıklığının ne olacağı ve takipçilerle nasıl etkileşime geçileceği kapsayan sürece verilen isimdir.

Evet, sosyal medyadan faydalıdır. Sosyal medya platformları, markalar ve firmalar için direkt olarak hedeflerine ulaşabilecekleri cazip alanlardır. Sosyal medya ile firmaların ürünleri kolaylıkla tüketicilere kolaylıkla tanıtılabilir. Bu sayede tüketicilerden geri dönüşleri çok daha hızlı alabilir, tüketiciler de çok rahat bilgi edinebilirler.

Evet, sosyal ağ hesaplarınızın tanıtımını kolay bir şekilde yapabilmek için markanızın tüm sosyal medya hesaplarında aynı adı kullanmanız gerekiyor.

Sosyal medya yönetiminin en etkili yolları sektöre ve markaya göre değişir. Ancak basitçe özetlemek gerekirse sosyal medya yönetiminde şunlara dikkat edilmelidir:

  • Marka için en doğru platformlar seçilmelidir.
  • Etkili ve özgün içerikler paylaşılmalıdır.
  • Kullanıcıların ihtiyaçları dinlenmeli ve ona göre hızlı geri dönüş sağlanmalıdır.